Monday, December 13, 2010

TRY iT

Assalamualaikum,

Walaupun orang kata test di internet tidak-lah begitu tepat tetapi.... macam betul sahaja!

You are a Thinker! 


The thinker's mind is full of imagination and excitement. Consequently, they sometimes find the external world pales in comparison. This sometimes results in a lack of motivation to form and maintain new relationships. They tend to be difficult to get to know well, and hold back parts of themselves until the others have proven themselves 'worthy' of hearing the thinkers's thoughts. Thinkers will choose to be around people who they consider intelligent. Once the thinker has committed himself to a relationship, they tend to be very faithful and loyal, and form affectionate attachments which are pure and simple. The thinker has no interest or understanding of 'game-playing' with regards to relationships. However, if something happens which the thinker considers irreconcilable, they will leave the relationship altogether and not look back. They are naturally compatible with: executives and guardians.






Double 'U'. Oh. Double 'U'. (W. O. W.) Tidak saya sangka personality test ini begitu dekat dan tepat dengan siapa saya yang sebenar. Memang saya akan sembunyikan my thoughts sehingga saya rasa seseorang itu reliable enough to listen to it.

Shahrul Izzat Abdul Rahman pernah berkata: "We are the thinkers." mengenai saya, dia dan rakan-rakan seangkatan atau sepemikiran kami. So, memang saya sudah pun set minda bahawa memang kami begitu (Azlan Zinal Abidin, Syahmi Zainuddin dan beberapa yang lain).

Tidak perlu risau... saya memang tidak pernah untuk menoleh kebelakang mengenai kehidupan sosial saya untuk bersedih. Betul. Biarkan perkara yang telah lepas berlalu. Kata si singa bijak, Aslan: "What's done is done. There is no point to discuss about it anymore".

Maafkan saya kerana berkata begini, tetapi anda memang selalu carried away dan salah tafsir. Remember I told you about do not trust your instinct? Haa... nampaknya saya si pemikir ini betul lagi. Tidak semestinya tengok profile orang kita mahu jadikan dia rakan. Betul?

Sebagai contoh: Anda masuk profile anonymous person yang anda pilih secara random. Mungkin rakan kepada rakan anda. Mungkin ibu kepada rakan anda. Atau mungkin artis dari negara Switzerland. Adakah tujuan anda untuk masuk itu...

           A. Saja nak tengok info terbaru tuan punya profile
         B. Saja nak tahu perkembangan tuan punya profile
         C. Saja nak lihat ada apa-apa yang menarik dalam profile tersebut
         D. Saja masuk sebab dah tak tahu nak buat apa. Bosan!

Ya, tepat sekali! Semua! Jadi fikir-fikirkan. Jangan lupa: Think before you act.

さちかわ - Alhamdulillah... Ikut pun apa saya arahkan.

No comments: