Wednesday, December 22, 2010

PENGHARGAAN KEPADA PEMBACA

Assalamualaikum,

Baca tajuk sahaja sudah tahu bukan?

Saya ingin memanjatkan kesyukuran kepada Allah atas segala bantuan yang diberikan oleh-Nya kepada saya dalam susah payah membangunkan blog ini sehingga menjadi seperti yang anda lihat sekarang.

Kepada Ibunda, Ayahanda serta keluarga dan sanak-saudara yang saya tahu menjadi silent reader tetap saya... saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga atas kesudian anda untuk meluangkan masa membaca blog saya ini. Kalau bukan anda orang yang mula-mula membaca siapa lagi?

Kepada silent readers saya yang lain seperti:


Zul Hadri
Aiman Izuan Othman
Nor Falahiah
Nur Liyana Nasuruddin
terima kasih atas sokongan anda selama ini. Anda setia dengan blog saya. Anda melihat perubahannya sedikit demi sedikit.

Kepada pembaca-pembaca baru:

Syahmi Zainuddin
Aizad Zahari
Azizul Afiq
Mustapha Kamal
Alvin Shah
Fatin Syahira
terima kasih juga dan tolong teruskan usaha anda untuk menjadi pembaca setia dan kalau anda ada blog, sudah semestinya saya follow.

Kepada:
Siti Nurhanis
Aunty Yan
Amella Juhanna
Zuazlina Zulkefly
Puteri Nurjihan
Sabriza found a cat
Saiful Farisin
Maiziyatul Shahirah

yang saya tidak pasti anda merupakan pembaca tetap atau tidak atau pun sekadar saya yang bertepuk sebelah tangan dengan mem-follow anda, saya tetap akan membaca latest post anda dan mengharapkan yang sama berlaku pada diri saya.

Kepada:


Gassry Nazmy
Hazwa
yang ada membaca blog saya walaupun seketika... terima kasih banyak-banyak.

Kalau ingin dilihat usia blog ini... sudah hampir dua tahun berlalu. Memang banyak yang telah berubah. Kalau anda baca post pertama saya dan post-post saya yang akan datang, pasti anda dapat lihat betapa jauhnya telah saya melangkah dalam masa setahun sembilan bulan dan enam hari.

Gaya bahasa saya sentiasa berubah-ubah. Awal-awal dahulu saya guna English, kemudian tukar kepada Bahasa Melayu (BM) sahaja, kemudian rojak, kemudian bahasa pasar dengan gaya tulisan yang amat sukar untuk difahami dan akhirnya menjadi seperti yang anda baca sekarang

Saya juga telah berjuta kali menukar kata ganti nama diri pertama. Ada aq, aku, saya, I, Sachikawa, Sachi dan macam-macam lagi. Terima kasih kepada Nor Falahiah yang mengatakan kalau saya menggunakan kata ganti nama diri pertama sebagai Sachi, mem-produce-kan perasaan bahawa Sachi itu adalah perempuan atau kucing.

Untuk tukar-tukar templates... mungkin Aiman Izuan Othman yang paling banyak memberikan comments. Terima kasih. Bagi template yang terbaru ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Syahmi bin Zainuddin kerana menegur bahawa tulisan saya mempunyai warna yang hampir sama dengan background. Cepat-cepat saya tukar template kepada yang anda lihat sekarang.

Saya sangat gembira kepada mereka yang telah menghantar comments atau shout di shout box saya. Selama ini, sebelum tamat persekolahan... hendak mencari followers atau orang yang sudi comments dan shout tersangatlah susah dan payah. Namun kini... Insya-Allah tidak lagi.

Kepada sesiapa yang tidak saya sebut... maafkan kekhilafan diri saya kerana sesungguhnya saya hanya manusia yang menghidap penyakit lupa. Mungkin juga saya tidak tahu anda telah masuk. Apa-apa pun, terima kasih buat semua!

さちかわ - Memang sudah lama plan untuk buat post ini...