Sunday, June 26, 2011

Saya Mahu Jadi Macam Dia

Assalamualaikum,

Sebenarnya, tak pernah terlintas pun dalam benak pemikiran saya bahawa saya ingin menjadi seperti dia. Yalah, selama ini saya hanya menganggap dia sebagai seorang rakan yang berada di banyak tempat saya berada. Dia classmate saya, dia juga BWP, dia juga ketua COS yang bersama saya di Brem Mall dan Crystal Crown Hotel di sebelahnya dan dia juga individu yang bersam saya ketika makan malam di Restoran Nelayan, Taman Tasik Titiwangsa.

Saya kagum dengan semangat juangnya yang tinggi disebalik badannya yang cukup petite. Saya juga kagum dengan kemampuannya coop up dengan kebebasan yang diberi padanya. Selain itu, sifatnya yang peramah... mudah mendekati orang lain serta cakap straight forward itu juga saya kadang-kadang envy. Paling saya tak boleh tahan ialah... ability dia untuk stay healthy dan stay active walau apa jua yang sedang dia hadapi.

Dia seorang wanita yang berpemikiran luas. Dia seorang wanita yang banyak kali dilukai hatinya. Dia juga seorang wanita kental dan tabah sehingga banyak liku-liku kehidupan berjaya dia redah. Anda mahu tahu siapa dia?

Profile picture di Facebook.
Itulah dia. Fatin Syahiera Baharuddin atau Fasya. Secara harifiahnya, dia anak orang kaya. Parents dia mampu untuk beri apa sahaja yang dia minta. Namun, dia sentiasa ingat bahawa segala harta yang dia ada itu adalah pemberian ibu bapanya dan segala macam harta itu adalah milik parents dia. Rumah besar? Parents punya. Kereta besar? Parents punya. Gaji besar? Parents punya walaupun saya tahu mereka bukan jenis makan gaji.

Saya ada sebut yang dia boleh stay active and healthy sebelum ini. Sebab itulah saya tulis article ini. Untuk pengetahuan anda, Fasya telah mengikuti banyak akitviti fizikal seperti Walk for Children 2011: 1Malaysia Goes Green anjuran International School of Kuala Lumpur (ISKL) serta Kuala Lumpur International Night Towerthon Challenge 2011. Dan pada 17 Julai ini, dia bakal menjadi salah seorang yang mengambil bahagian dalam McDonald's  Olympic Day Fun Run 2011.

Puteri Nurjihan is the camerawoman (Jihan ikut lari OK!)
Dia juga agak terkilan bila tidak berjaya untuk mengikuti Feel Good Run anjuran NTV7,  Men's Health Night Run 2011 dan Kuala Lumpur Marathon anjuran Standard Charted Bank.

Nampak tak? Dia seorang pelajar di INTI College mengambil mechanical engineering melalui American Credit Transfer Programme. Dia juga drive Myvi putih everyday to her college dan dia anak orang middle class upper (bak kata dia lah). Waima, dia berjaya find a way to stay fit as fiddle sambil do charity. Maybe dia dapat that spirit of giving from mak dia kot.

Taken from her blog.
Indeed, she gave an example yang mengatakan: "Walau pun aku berumur 18 tahun dah masih belajar, namun tidak semestinya I have to waste my life macam tu sahaja. So, why not I go and pursue what I love while I'm studying?" So, what I am trying to say is... don't just sit ther and work your head off for your study and then you will have no life. Go out there and enjoy your life selagi dalam batasan Islam. Take a day off...or two. Ingat, work and no play makes Jack a dull boy.

Anda boleh pergi ke blog Fasya di sini.

りゅたろ - Kalau bosan, jangan berjalan di mall dan buang masa sahaja.

7 comments:

gjotafiq said...

sila buat artikel tentang saya, tak melebihi 500 pth perkataan, sekian

りゅたろ やました (Ryutaro Yamashita) said...

Ada kena sepuk karang., haha,,

Syaza Shari said...

hahaha..kan?? fsya msti trharu gila.. :) dia mmg wanita hbat.. wanita??hahha..

りゅたろ やました (Ryutaro Yamashita) said...

dia dah terharu pown., haha,, siap mention nama ko lg., ahaks., n yer laa., wanita., haha,,!!

Inspector Saahab said...

wah a tribute ni. nk jd cm dia. eheh

りゅたろ やました (Ryutaro Yamashita) said...

En Inspektor., saya kurang faham., huhu,, sorry.,

Inspector Saahab said...

tak pa lah. sy pun tak faham BHAHAHAH !